Kierunek Bezpieczeństwo Wewnętrzne
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE
Studia drugiego stopnia są przeznaczone dla osób związanych zawodowo z bezpieczeństwem wewnętrznym bądź planujących podjąć współpracę z podmiotami realizującymi zadania w jego obszarze, w szczególności osób pragnących zgłębić praktyczny wymiar pracy zawodowej w tej dziedzinie oraz rozszerzyć dotychczas zdobytą wiedzę oraz kompetencje w obszarze bezpieczeństwa wewnętrznego.
Internetowa Rekrutacja Kandydatów - IRK |
Obsługa rekrutacji
|
Akademia Pożarnicza |
Rekrutacja
Internetowa Rekrutacja Kandydatów
Informacje podstawowe
Dla kogo - dla osób cywilnych
Tytuł zawodowy nadawany absolwentom – magister
Przyporządkowanie do dyscyplin naukowych:
- Nauki o bezpieczeństwie - 100%
Jednostka organizacyjna - Wydział Inżynierii Bezpieczeństwa i Ochrony Ludności
Kierunek - bezpieczeństwo wewnętrzne
Formy studiów - stacjonarne i niestacjonarne
Poziom kształcenia - studia drugiego stopnia
Profil kształcenia - ogólnoakademicki
Zakresy studiów:
- zarządzanie w formacjach umundurowanych
- analityk bezpieczeństwa
Język wykładowy - polski
Limit miejsc:
- Studia stacjonarne – 72
- Studia niestacjonarne - 72
Czas trwania - 4 semestry (2 lata)
Proces rekrutacji
- Rekrutacja kandydatów na studia prowadzona jest w formie elektronicznej na stronie internetowej irk.apoz.edu.pl obsługiwanej przez system Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK).
- Aby wziąć udział w procesie rekrutacji, kandydat zobowiązany jest do:
- założenia konta w systemie IRK oraz uzupełnienia wymaganych danych, niezbędnych do zapisu na studia;
- dokonania zapisu na wybrany z oferty rodzaj studiów.
- Indywidualne konto rekrutacyjne w systemie IRK jest głównym źródłem przekazywania kandydatowi informacji dotyczących postępowania rekrutacyjnego. Wiadomości umieszczone na indywidualnym koncie kandydata uznaje się za dostarczone i wiążące.
- Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w celu rekrutacji.
- Decyzję dotyczącą określenia minimalnej liczby osób wymaganych do uruchomienia kierunku studiów podejmuje Rektor-Komendant APoż.
Warunki rekrutacji
O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych.
Przeliczanie punktów
- Listę rankingową kandydatów tworzy się na podstawie oceny wpisanej na dyplomie ukończenia studiów wyższych (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – z pierwszego stopnia).
- W przypadku ocen równych o kolejności na liście rankingowej będzie decydować średnia ze studiów, poświadczona przez uczelnię wydającą dyplom ukończenia studiów wyższych, obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Potwierdzanie efektów uczenia się
- W stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się stosuje się postanowienia właściwej uchwały Senatu Akademii Pożarniczej w sprawie organizacji potwierdzania efektów uczenia się.
- Terminem na złożenie właściwej dokumentacji w celu potwierdzenia efektów uczenia się jest 1-31 marca roku, w którym kandydat będzie rekrutował na studia.
- Po uzyskaniu pozytywnej decyzji dotyczącej potwierdzenia efektów uczenia się, obowiązują podane terminy rekrutacji.
- Do osób, które ubiegają się o przyjęcie na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się nie stosuje się wymogu posiadania wyników na świadectwie dojrzałości z wymaganych przedmiotów i ich przeliczania.
- Liczba osób przyjęta na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się nie może przekraczać 10% limitu przyjęć na pierwszy rok studiów.
Terminy rekrutacji
I nabór | II nabór | |
rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń | 03.06.2024 r. | 26.08.2024 r. |
zakończenie przyjmowania zgłoszeń | 14.07.2024 r. | 15.09.2024 r. |
ogłoszenie wyników wstępnej kwalifikacji | 19.07.2024 r. | 18.09.2024 r. |
dostarczenie oryginałów dokumentów przez osoby zakwalifikowane ** | 22.07 - 01.08.2024 r. | 19-25.09.2024 r. |
dostarczenie oryginałów dokumentów przez osoby za listy rezerwowej ** | 05 - 13.08.2024 r. | 19-25.09.2024 r. |
ogłoszenie wyników | 14.08.2024 r. | 26.09.2024 r. |
** zgodnie z harmonogramem przesłanym za pomocą platformy IRK
Wymagane dokumenty
- Aby wziąć udział w procesie rekrutacji na wybrany rodzaj studiów, kandydat zobowiązany jest do:
- założenia konta w systemie IRK oraz uzupełnienia wymaganych danych, niezbędnych do zapisu na studia,
- wczytania skanu dyplomu ukończenia studiów wyższych z podaniem uzyskanego wyniku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – pierwszego stopnia),
- wczytania skanu suplementu do dyplomu ukończenia studiów z podaniem uzyskanej średniej ocen z przebiegu studiów (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia) a w przypadku gdy suplement nie zawiera informacji o średniej - wczytania dodatkowo skanu zaświadczenia o średniej ocen z przebiegu studiów z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych - ze studiów pierwszego stopnia),
- wczytania skanu decyzji w sprawie potwierdzenia efektów uczenia się wydanej przez właściwą komisję do spraw potwierdzania efektów uczenia się - w przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie się na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się,
- wczytania elektronicznej wersji kolorowej fotografii na białym tle - zdjęcie kandydata powinno spełniać te same wymagania, co zdjęcie do dowodu osobistego,
- zapisu na wybrany rodzaj studiów,
- uiszczenia opłaty rekrutacyjnej - na rachunek bankowy wskazany w indywidualnym koncie rekrutacyjnym – po prawidłowym zapisie na studia.
- Po wpisaniu kandydata na listę wstępnie zakwalifikowanych, kandydat w wyznaczonym przez komisję rekrutacyjną terminie dostarcza do APoż:
- podanie do Rektora-Komendanta APoż - formularz wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany,
- oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – pierwszego stopnia), wydany przez właściwą Uczelnię,
- oryginał suplementu do dyplomu ukończenia studiów (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia), wydany przez właściwą Uczelnię,
- oryginał zaświadczenia o średniej ocen z przebiegu studiów z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych - ze studiów pierwszego stopnia) - tylko w przypadku gdy suplement nie zawiera informacji o średniej,
- oryginał decyzji w sprawie potwierdzenia efektów uczenia się wydanej przez właściwą komisję do spraw potwierdzania efektów uczenia się – dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie się na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się,
- deklarację uiszczania czesnego (dotyczy tylko studiów niestacjonarnych) - formularz wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany,
- zaświadczenie lekarskie potwierdzające zdolność do podjęcia nauki w APoż.
- Niedopełnienie formalności, o których mowa wyżej traktowane jest przez komisję rekrutacyjną jako rezygnacja z udziału w procesie rekrutacji na studia.
Opłata rekrutacyjna
Koszt - 85,00 PLN
Numer konta - zostanie podany w zakładce "Płatności" w indywidualnym koncie kandydata, po złożeniu zgłoszenia rekrutacyjnego
Termin - do ostatniego dnia przyjmowania zgłoszeń rekrutacyjnych
Opłaty za studia
- studia stacjonarne są niepłatne
- studia niestacjonarne są płatne
- koszt studiów oraz informacje o innych płatnościach określone są we właściwym Zarządzeniu Rektora-Komendanta APoż (zakładka "Podstawy prawne")
Podstawy prawne
- Warunki rekrutacji – Uchwała Senatu APoż
- Sposób przeliczania ocen zagranicznych – Załącznik nr 4 do Uchwały Senatu SGSP
- Program studiów – Uchwała Senatu SGSP
- Szczegółowe zasady pobierania opłat – Zarządzenie Rektora-Komendanta APoż NOWE od 10.04.2024 r.
- Szczegółowe terminy rekrutacji – Decyzja Rektora-Komendanta APoż
- Limit przyjęć - Zarządzenie Rektora-Komendanta APoż
Sylwetka absolwenta
Absolwenci:
- Są przygotowywani do obejmowania stanowisk wszystkich szczebli zarówno w instytucjach sektora publicznego, m.in. w komórkach organizacyjnych zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej, oraz prywatnego, m.in. związanego z analizą danych na rzecz szeroko definiowanego bezpieczeństwa.
- Otrzymają uniwersalną wiedzę możliwą do wykorzystania nie tylko w krajowych, ale także międzynarodowych instytucjach.
- Mogą znaleźć zatrudnienie jako eksperci z zakresu prewencji społecznej, edukacji dla bezpieczeństwa (po ukończeniu szkolenia pedagogicznego), projektowania bezpieczeństwa cywilnego, pozyskiwania i analizy danych, zarzadzania kryzysowego, ochrony ludności, bezpieczeństwa imprez masowych.
- Nabędą umiejętności realizacji szkoleń, warsztatów, treningów oraz poznają tajniki liderowania oraz inspirowania m.in. członków ochotniczych straży pożarnych w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa.
- Zostaną wyposażeni w wiedzę oraz umiejętności możliwe do wykorzystania w pracy we wszystkich formacjach i służbach podległych MSWiA.
Potencjalne miejsce pracy
- instytucje sektora publicznego;
- komórki organizacyjne zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej;
- instytucje sektora prywatnego związanego z szeroko definiowanym bezpieczeństwem;
- wszystkie formacje i służby podległe MSWiA.
Opis
Kierunek bezpieczeństwo wewnętrzne to dobre miejsce dla osób, które w przyszłości chciałby mieć wiedzę z zakresu funkcjonowania nie tylko państwa, ale przede wszystkim różnych służb i instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Z tą myślą przygotowaliśmy zajęcia, które obejmują swoim zakresem wizyty studyjne w różnych instytucjach! Służba Więzienna, Straż Graniczna, Państwowa Straż Pożarna, Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych i nie tylko… Wiemy, jak ważne jest, aby nasi studenci uczestniczyli w spotkaniach o różnej tematyce, dlatego organizujemy dodatkowe możliwości na naszej Uczelni! Spotkania z Agencją Wywiadu, Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Grupą Poszukiwawczo-Ratowniczą, ekspertami w swoich branżach.
Niesamowite w bezpieczeństwie jest to, że można na nie spojrzeć z różnych perspektyw, oprócz tematów związanych ze służbami i organizacjami, mamy przedmioty związane z naukami społecznymi czyli bezpieczeństwem społeczności lokalnych, gdzie nasza doświadczona kadra dysponuje nowoczesnym sprzętem, dzięki któremu wczujesz się w skórę innych osób… dosłownie!
A może interesuje Cię praca państwa w sytuacjach kryzysowych? Zbiorowe formy ochrony ludności? Analiza ryzyka?
Jedno jest pewne i niezmienne… zapraszamy!
Studia drugiego stopnia, zarówno stacjonarne jak i niestacjonarne trwają 4 semestry. Po drugim semestrze następuje wybór jednego zakresu tematycznego zajęć spośród dwóch proponowanych:
- Zarządzanie w formacjach mundurowych,
- Analityk bezpieczeństwa.