Skip to content
Logo Szkoły Głównej Służby Pożarniczej
LOGOWANIE
Kierunek Bezpieczeństwo Wewnętrzne

Kierunek Bezpieczeństwo Wewnętrzne

BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE

Studia drugiego stopnia są przeznaczone dla osób związanych zawodowo z bezpieczeństwem wewnętrznym bądź planujących podjąć współpracę z podmiotami realizującymi zadania w jego obszarze, w szczególności osób pragnących zgłębić praktyczny wymiar pracy zawodowej w tej dziedzinie oraz rozszerzyć dotychczas zdobytą wiedzę oraz kompetencje w obszarze bezpieczeństwa wewnętrznego.

Internetowa Rekrutacja Kandydatów - IRK
irk.apoz.edu.pl

Obsługa rekrutacji 

  1. za pośrednictwem platformy IRK - zalecany 
  2. telefonicznie w godzinach 11:00 - 13:00
    22 89 65 998 

rekrutacja@apoz.edu.pl  

Akademia Pożarnicza  
ul. Słowackiego 52/54
01-629 Warszawa 

Rekrutacja

Internetowa Rekrutacja Kandydatów

Zapisz się Internetowa Rekrutacja Kandydatów

REKRUTACJA NA ROK AKADEMICKI 2025/2026

Informacje podstawowe 

Dla kogo - dla osób cywilnych 

Tytuł zawodowy nadawany absolwentom – magister 

Przyporządkowanie do dyscyplin naukowych 

  • Nauki o bezpieczeństwie - 100% 

Jednostka organizacyjna - Wydział Inżynierii Bezpieczeństwa i Ochrony Ludności 

Kierunek - bezpieczeństwo wewnętrzne 

Formy studiów - stacjonarne i niestacjonarne 

Poziom kształcenia - studia drugiego stopnia 

Profil kształcenia - ogólnoakademicki 

Zakresy studiów: 

  • zarządzanie w formacjach umundurowanych 
  • analityk bezpieczeństwa 

Język wykładowy - polski 

Czas trwania - 4 semestry (2 lata) 

Terminy rekrutacji 
 I nabór II nabór 
rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń 02.06.2025 r. 25.08.2025 r. 
zakończenie przyjmowania zgłoszeń 20.07.2025 r. 14.09.2025 r. 
ogłoszenie wyników wstępnej kwalifikacji  25.07.2025 r.17.09.2025 r.
dostarczenie oryginałów dokumentów przez osoby zakwalifikowane *28.07-07.08.2025 r.18-24.09.2025 r.
dostarczenie oryginałów dokumentów przez osoby za listy rezerwowej *11-13.08.2025 r.18-24.09.2025 r.
ogłoszenie wyników 14.08.2025 r.25.09.2025 r.

* zgodnie z harmonogramem przesłanym za pomocą platformy IRK

Proces rekrutacji 
  1. Rekrutacja kandydatów na studia prowadzona jest w formie elektronicznej na stronie internetowej irk.apoz.edu.pl obsługiwanej przez system Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK).
  2. Aby wziąć udział w procesie rekrutacji, kandydat zobowiązany jest do: 
    • założenia konta w systemie IRK oraz uzupełnienia wymaganych danych, niezbędnych do zapisu na studia;
    • dokonania zapisu na wybrany z oferty rodzaj studiów. 
  3. Indywidualne konto rekrutacyjne w systemie IRK jest głównym źródłem przekazywania kandydatowi informacji dotyczących postępowania rekrutacyjnego. Wiadomości umieszczone na indywidualnym koncie kandydata uznaje się za dostarczone i wiążące. 
  4. Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w celu rekrutacji.
Warunki rekrutacji 

O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych.

Przeliczanie punktów 
  1. Listę rankingową kandydatów tworzy się na podstawie ocen z dyplomów ukończenia studiów wyższych. W przypadku kandydatów, którzy ukończyli studia dwustopniowe należy wskazać oceny ze studiów pierwszego stopnia.
  2. W przypadku tych samych ocen na dyplomie o kolejności na liście rankingowej będzie decydować średnia ocen z przebiegu studiów pierwszego stopnia obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, poświadczona przez uczelnię wydającą dyplom ukończenia studiów wyższych.
Wymagane dokumenty 
  1. Aby wziąć udział w procesie rekrutacji na wybrany rodzaj studiów, kandydat zobowiązany jest do: 
    • założenia konta w systemie IRK oraz uzupełnienia wymaganych danych, niezbędnych do złożenia zgłoszenia rekrutacyjnego na studia,
    • wczytania do IRK skanu dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz uzupełnienia w systemie oceny z dyplomu oraz średniej ocen z przebiegu studiów (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – pierwszego stopnia),
    • wczytania skanu suplementu do dyplomu ukończenia studiów z podaniem uzyskanej średniej ocen z przebiegu studiów (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia) a w przypadku gdy suplement nie zawiera informacji o średniej,
    • wczytania skanu zaświadczenia o średniej ocen z przebiegu studiów z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych - ze studiów pierwszego stopnia) - tylko w przypadku gdy suplement nie zawiera informacji o średniej ocen z przebiegu studiów,
    • wczytania do IRK skanu decyzji w sprawie potwierdzenia efektów uczenia się wydanej przez właściwą komisję do spraw potwierdzania efektów uczenia się - dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie się na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się,
    • wczytania do IRK elektronicznej wersji kolorowej fotografii na białym tle - zdjęcie kandydata powinno spełniać wymagania, jak zdjęcie do dowodu osobistego,
    • złożenia w systemie IRK zgłoszenie rekrutacyjne na wybrany rodzaj studiów,
    • uiszczenia opłaty rekrutacyjnej w terminie do dnia zakończenia rekrutacji- na rachunek bankowy wskazany w indywidualnym koncie rekrutacyjnym w systemie IRK – po prawidłowym zapisie na studia.
  2. Po wpisaniu kandydata na listę zakwalifikowanych do dalszego procesu rekrutacyjnego, kandydat w wyznaczonym przez Komisję Rekrutacyjną terminie dostarcza do APoż:
    • podanie do Rektora-Komendanta APoż - formularz wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany,
    • oryginał lub wydany przez uczelnię odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – pierwszego stopnia),
    • oryginał suplementu do dyplomu ukończenia studiów, jeśli został wydany przez uczelnię (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia),
    • oryginał zaświadczenia o średniej ocen z przebiegu studiów z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych - średnia ze studiów pierwszego stopnia) - tylko w przypadku gdy suplement nie zawiera informacji o średniej,
    • oryginał decyzji w sprawie potwierdzenia efektów uczenia się wydanej przez właściwą komisję do spraw potwierdzania efektów uczenia się – dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie się na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się,
    • deklarację uiszczania czesnego (dotyczy tylko studiów niestacjonarnych) - formularz wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany,
    • zaświadczenie lekarskie potwierdzające zdolność do podjęcia nauki w APoż.
  3. Niedopełnienie formalności, o których mowa wyżej traktowane jest przez komisję rekrutacyjną jako rezygnacja z udziału w procesie rekrutacji na studia. 
Potwierdzanie efektów uczenia się   
  1. W stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się zastosowanie mają postanowienia właściwej uchwały Senatu Akademii Pożarniczej w sprawie organizacji potwierdzania efektów uczenia się. 
  2. W celu potwierdzenia efektów uczenia się kandydat powinien złożyć do APoż właściwą dokumentację w terminie od 1 do 31 marca roku kalendarzowego, w którym będzie ubiegał się o przyjęcie na studia.
  3. Po uzyskaniu pozytywnej decyzji dotyczącej potwierdzenia efektów uczenia się, obowiązują terminy rekrutacji. 
  4. Do osób, które ubiegają się o przyjęcie na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się nie stosuje się wymogu posiadania wyników na świadectwie dojrzałości z wymaganych przedmiotów i ich przeliczania. 
  5. Liczba osób przyjęta na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się nie może przekraczać 10% limitu przyjęć na pierwszy rok studiów.
Opłata rekrutacyjna 

Koszt - 85,00 PLN 

Numer konta - zostanie podany w zakładce "Płatności" w indywidualnym koncie kandydata, po złożeniu zgłoszenia rekrutacyjnego 

Termin - do ostatniego dnia przyjmowania zgłoszeń rekrutacyjnych 

Opłaty za studia 
  • studia stacjonarne są nieodpłatne
  • studia niestacjonarne są płatne
  • koszt studiów oraz informacje o innych płatnościach określone są we właściwym Zarządzeniu Rektora-Komendanta APoż (zakładka "Podstawy prawne")
Sylwetka absolwenta 

Absolwenci: 

  1. Są przygotowywani do obejmowania stanowisk wszystkich szczebli zarówno w instytucjach sektora publicznego, m.in. w komórkach organizacyjnych zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej, oraz prywatnego, m.in. związanego z analizą danych na rzecz szeroko definiowanego bezpieczeństwa.
  2. Otrzymają uniwersalną wiedzę możliwą do wykorzystania nie tylko w krajowych, ale także międzynarodowych instytucjach. 
  3. Mogą znaleźć zatrudnienie jako eksperci z zakresu prewencji społecznej, edukacji dla bezpieczeństwa (po ukończeniu szkolenia pedagogicznego), projektowania bezpieczeństwa cywilnego, pozyskiwania i analizy danych, zarzadzania kryzysowego, ochrony ludności, bezpieczeństwa imprez masowych. 
  4. Nabędą umiejętności realizacji szkoleń, warsztatów, treningów oraz poznają tajniki liderowania oraz inspirowania m.in. członków ochotniczych straży pożarnych w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa.
  5. Zostaną wyposażeni w wiedzę oraz umiejętności możliwe do wykorzystania w pracy we wszystkich formacjach i służbach podległych MSWiA. 
Potencjalne miejsce pracy   
  • instytucje sektora publicznego; 
  • komórki organizacyjne zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej; 
  • instytucje sektora prywatnego związanego z szeroko definiowanym bezpieczeństwem; 
  • wszystkie formacje i służby podległe MSWiA. 
Opis

Kierunek bezpieczeństwo wewnętrzne to dobre miejsce dla osób, które w przyszłości chciałby mieć wiedzę z zakresu funkcjonowania nie tylko państwa, ale przede wszystkim różnych służb i instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Z tą myślą przygotowaliśmy zajęcia, które obejmują swoim zakresem wizyty studyjne w różnych instytucjach! Służba Więzienna, Straż Graniczna, Państwowa Straż Pożarna, Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych i nie tylko… Wiemy, jak ważne jest, aby nasi studenci uczestniczyli w spotkaniach o różnej tematyce, dlatego organizujemy dodatkowe możliwości na naszej Uczelni! Spotkania z Agencją Wywiadu, Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Grupą Poszukiwawczo-Ratowniczą, ekspertami w swoich branżach.

Niesamowite w bezpieczeństwie jest to, że można na nie spojrzeć z różnych perspektyw, oprócz tematów związanych ze służbami i organizacjami, mamy przedmioty związane z naukami społecznymi czyli bezpieczeństwem społeczności lokalnych, gdzie nasza doświadczona kadra dysponuje nowoczesnym sprzętem, dzięki któremu wczujesz się w skórę innych osób… dosłownie!

A może interesuje Cię praca państwa w sytuacjach kryzysowych? Zbiorowe formy ochrony ludności? Analiza ryzyka?

Jedno jest pewne i niezmienne… zapraszamy!

Studia drugiego stopnia, zarówno stacjonarne jak i niestacjonarne trwają 4 semestry. Po drugim semestrze następuje wybór jednego zakresu tematycznego zajęć spośród dwóch proponowanych:  

  • Zarządzanie w formacjach mundurowych,
  • Analityk bezpieczeństwa.
Podstawy prawne