Studia przygotowujące do kierowania jednostką ochrony przeciwpożarowej

Skip to content
Logo Szkoły Głównej Służby Pożarniczej
LOGOWANIE
Studia przygotowujące do kierowania jednostką ochrony przeciwpożarowej (KJOP)

Studia przygotowujące do kierowania jednostką ochrony przeciwpożarowej (KJOP)

STUDIA PRZYGOTOWUJĄCE DO KIEROWANIA JEDNOSTKĄ OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ

Celem studiów jest przekazanie, odnowienie, usystematyzowanie i uaktualnienie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych i personalnych z zakresu organizacji i funkcjonowania jednostek ochrony przeciwpożarowej (JOP), w tym m.in. zagadnień dotyczących czynności kontrolno-rozpoznawczych, planowania operacyjnego, prawa administracyjnego, systemu finansów, systemu kadrowego, informacji niejawnych, logistyki, zarządzania projektami, a także współpracy z mediami. Nabycie przedmiotowych kompetencji zapewni odpowiednie przygotowanie słuchaczy do zajmowania stanowisk kierowniczych w JOP.

Opiekę nad studiami sprawuje Akademia Pożarnicza przy współudziale specjalistów i ekspertów branżowych z zakresu inżynierii bezpieczeństwa, ekonomii i finansów, nauk prawnych oraz nauk o komunikacji społecznej.

UWAGA!!! 

Studia podyplomowe pn. „Studia przygotowujące do kierowania jednostką ochrony przeciwpożarowej” NIE SĄ studiami nadającymi uprawnienia związane z kierowaniem działaniami ratowniczymi (zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1443 z późn. zm.)). 

Internetowa Rekrutacja Kandydatów - IRK
irk.apoz.edu.pl

Obsługa rekrutacji
telefonicznie w godzinach 11:00 - 13:00
22 89 65 998

rekrutacja@apoz.edu.pl

Obsługa administracyjna
22 56 17 647
zwojenka@apoz.edu.pl

Obsługa finansowo-księgowa
22 56 17 651
jmucha@apoz.edu.pl

Akademia Pożarnicza
ul. Słowackiego 52/54
01-629 Warszawa

Rekrutacja

Internetowa Rekrutacja Kandydatów

Zapisz się Internetowa Rekrutacja Kandydatów
ADRESACI STUDIÓW

Adresatami studiów są osoby posiadające wykształcenie wyższe, w tym funkcjonariusze Państwowej Straży Pożarnej, zajmujący lub ubiegający się o zajmowanie stanowisk kierowniczych w PSP, osoby zajmujące lub ubiegające się o zajmowanie stanowisk kierowniczych w innych jednostkach ochrony przeciwpożarowej oraz inne osoby pragnące wzbogacić wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne i personalne z zakresu zarządzania jednostką ratowniczą.

ORGANIZACJA STUDIÓW
  • Studia organizuje i prowadzi Akademia Pożarnicza w formie niestacjonarnej,
  • Studia trwają dwa semestry,
  • Rozkład zajęć, formę i częstotliwość zjazdów ustala organizator studiów,
  • Realizacja programu studiów umożliwia osiągnięcie przez uczestników tych studiów efektów uczenia się określonych w charakterystykach drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK) na poziomie 6 kwalifikacji.
WARUNKI PRZYJĘCIA NA STUDIA
  • wykształcenie wyższe (co najmniej licencjat lub inżynier);
  • dokonanie zapisu na studia w systemie IRK;
  • wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w związku z uczestnictwem w studiach w zakresie niezbędnym do odbycia studiów;
  • wniesienie opłaty rekrutacyjnej do dnia zakończenia zapisów na studia;
  • wniesienie opłaty za studia przed ich rozpoczęciem - całość lub I rata;
  • zamieszczenie w IRK skanu podpisanego formularza zgłoszeniowego (do pobrania w IRK);
  • uzupełnienie w IRK oświadczenia w sprawie wyboru sposobu płatności za studia;
  • w przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń, APoż zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia studiów.

Limit przyjęć na studia każdorazowo ustala organizator studiów. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń kandydatów. Organizator studiów na etapie rekrutacji, w szczególności przy liczbie zgłoszeń przekraczających limit przyjęć, może wprowadzić tzw. punkty preferencyjne przyznawane za:
− zajmowane stanowisko,
− staż służby/pracy,
− tytuł zawodowy,
− stopień naukowy.
W tym celu kandydat na studia będzie zobligowany do złożenia stosownego oświadczenia. W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń organizatorzy zastrzegają sobie prawo odwołania studiów.

WYMAGANE DOKUMENTY
  1. Formularz zgłoszeniowy - druk wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany - skan dokumentu należy wprowadzić do systemu IRK (oryginał dostarczyć do APoż).
  2. Dyplom potwierdzający posiadanie wykształcenia wyższego - skan dokumentu należy wprowadzić do systemu IRK przed zapisem na studia (oryginał do wglądu w siedzibie APoż).
  3. Oświadczenie kandydata w sprawie płatności - druk wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany.
PROCES REKRUTACJI
  1. Rekrutacja kandydatów na studia prowadzona jest w formie elektronicznej na stronie internetowej irk.apoz.edu.pl obsługiwanej przez system Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK);
  2. Aby wziąć udział w procesie rekrutacji, kandydat zobowiązany jest do:
    • założenia konta w systemie IRK oraz uzupełnienia wymaganych danych, niezbędnych do zapisu na studia;
    • dokonania zapisu na wybrany z oferty rodzaj studiów;
  3. Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w celu rekrutacji.
TERMINARZ REKRUTACJI

Rozpoczęcie rekrutacji

03.12.2024 r.

Zakończenie rekrutacji

24.01.2025 r.

Ogłoszenie wyników kwalifikacji

3.02.2025 r.

Rozpoczęcie zajęć

15.02.2025 r.

OPŁATA REKRUTACYJNA
  • 100 zł 
  • numer konta – zostanie podany w zakładce „Płatności” w indywidualnym koncie kandydata, po złożeniu zgłoszenia rekrutacyjnego
  • termin – do ostatniego dnia przyjmowania zgłoszeń rekrutacyjnych
OPŁATA ZA STUDIA
    • 8 000,00 zł
    • Numer konta - zostanie podany w zakładce „Płatności” w indywidualnym koncie kandydata, po złożeniu zgłoszenia rekrutacyjnego
    • Termin - do dnia rozpoczęcia studiów, jednak nie wcześniej niż po ogłoszeniu wyników rekrutacji
    • Dopuszcza się uiszczenie opłaty za studia w dwóch ratach
    • Zniżki:
      • zniżka przy wpłacie całości - 5%,
      • zniżka dla studentów i absolwentów SGSP/APoż - 15%,
      • zniżki nie sumują się.
    • Faktury:
      • faktury będą przesyłane drogą elektroniczną na wskazany w IRK adres e-mail,
      • faktura proforma - może zostać wystawiona na wniosek kandydata, po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń rekrutacyjnych w IRK,
      • FV - zostanie wystawiona po dokonaniu opłaty za szkolenie.
DODATKOWE INFORMACJE