
Zapomoga
Zapomogę może otrzymać student, który przejściowo znalazł się w trudnej sytuacji życiowej, w szczególności na skutek:
- nieszczęśliwego wypadku,
- ciężkiej choroby studenta lub członków jego najbliższej rodziny,
- śmierci najbliższych członków rodziny, jeśli wskutek jego śmierci nastąpiło znaczne pogorszenie sytuacji życiowej,
- kradzieży lub zniszczenia bez winy studenta jego mienia (zgłoszenie musi być udokumentowane w terminie 14 dni od daty zdarzenia),
- nagłych okoliczności losowych, które mają znaczący wpływ na pogorszenie sytuacji materialnej, w szczególności klęski żywiołowej.
Wniosek o zapomogę należy złożyć nie później niż 6 miesięcy po wystąpieniu zdarzenia, które jest podstawą złożenia wniosku.
Student może otrzymać zapomogę dwa razy w roku akademickim, natomiast nie może być przyznawana dwa razy z tego samego tytułu.
Zapomoga jest przyznawana w formie pieniężnej, a student może ubiegać się o przyznanie zapomogi w wysokości do 3 000,00 zł. Student składając wniosek o zapomogę powinien określić wysokość niezbędnej pomocy pieniężnej, o jaką występuje.
Wypłata świadczenia następować będzie w zależności od posiadanych przez Uczelnię środków w funduszu stypendialnym.
Wypłata zapomogi realizowana będzie w ciągu 7 dni roboczych od dnia uprawomocnienia się decyzji o przyznaniu świadczenia.
Zapomoga
Warunki przyznawania
Termin złożenia wniosku i wymagane dokumenty
Złóż wniosek
Jak złożyć wniosek o przyznanie zapomogi?
Studenci, którzy chcą ubiegać się o przyznanie zapomogi powinni zalogować się do Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów USOSweb i w zakładce DLA WSZYSTKICH – WNIOSKI wybrać wniosek o przyznanie zapomogi na aktualny rok akademicki.
Wniosek o przyznanie zapomogi student powinien wypełnić w systemie USOSweb, a następnie zarejestrować, wydrukować, podpisać i złożyć w wersji papierowej w Kancelarii Ogólnej Akademii Pożarniczej lub przesłać listem poleconym na adres korespondencyjny Uczelni.
Aby złożyć wniosek o przyznanie zapomogi – zaloguj się do Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów USOSweb
Kiedy mogę otrzymać zapomogę?
Zapomogę może otrzymać student, który przejściowo znalazł się w trudnej sytuacji materialnej, w szczególności na skutek:
- nieszczęśliwego wypadku,
- ciężkiej choroby studenta lub członków jego najbliższej rodziny,
- śmierci najbliższych członków rodziny, jeśli wskutek jego śmierci nastąpiło znaczne pogorszenie sytuacji życiowej,
- kradzieży lub zniszczenia bez winy studenta jego mienia (zgłoszenie musi być udokumentowane w terminie 14 dni od daty zdarzenia),
nagłych okoliczności losowych, które mają znaczący wpływ na pogorszenie sytuacji materialnej, w szczególności klęski żywiołowej.
Jakie dokumenty powinienem dołączyć do wniosku o przyznanie zapomogi?
Student ma obowiązek udokumentowania okoliczności stanowiących podstawę do przyznania świadczenia, takich jak:
- zaświadczenia z Urzędu Stanu Cywilnego,
- zaświadczenie lekarskie,
- zaświadczenie z policji,
- inne zaświadczenia właściwych instytucji i urzędów, potwierdzające okoliczności opisane we wniosku.
Np. : w przypadku śmierci najbliższych członków rodziny, jeśli wskutek jego śmierci nastąpiło znaczne pogorszenie sytuacji życiowej – należy dostarczyć akt zgonu;
Ile razy w roku mogę otrzymać zapomogę?
Student może otrzymać zapomogę dwa razy w roku akademickim, natomiast nie może być przyznawana dwa razy z tego samego tytułu.
Kontakt
Zapraszamy do kontaktu:
- w Dziale Spraw Studenckich (pok. 216, 222, obiekt 01, I p. – wejście do budynku Akademii Pożarniczej od strony METRA MARYMONT);
- za pośrednictwem e-mail: stypendia@apoz.edu.pl;
- telefonicznego: tel. 22 56 17 724, 22 56 17 374