Kierunek Zarządzanie Ratownictwem i Ochroną Ludności
ZARZĄDZANIE RATOWNICTWEM I OCHRONĄ LUDNOŚCI
Studia na kierunku Zarządzanie ratownictwem i ochroną ludności prowadzone są na drugim stopniu kształcenia.
Kierunek studiów z uwagi na wiodącą dyscyplinę czyli nauki o bezpieczeństwie, pozwala na pogłębienie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych i personalnych w zakresie zapobiegania zagrożeniom, przygotowania na ich wystąpienie, a także ograniczania ich niekorzystnych skutków. Działania te służą zapewnieniu bezpieczeństwa powszechnego.
Studia dedykowane są osobom związanym zawodowo z ratownictwem i ochroną ludności, a także osobom planującym podjąć współpracę z podmiotami funkcjonującymi w przedmiotowym obszarze.
Internetowa Rekrutacja Kandydatów - IRK |
Obsługa rekrutacji
|
Akademia Pożarnicza |
Rekrutacja
Internetowa Rekrutacja Kandydatów
Informacje podstawowe
Dla kogo - dla osób cywilnych
Tytuł zawodowy nadawany absolwentom – magister
Przyporządkowanie do dyscyplin naukowych:
- Nauki o bezpieczeństwie – 87 %
- Nauki o polityce i administracji – 13%
Jednostka organizacyjna - Wydział Inżynierii Bezpieczeństwa i Ochrony Ludności
Kierunek - Zarządzanie ratownictwem i ochroną ludności
Formy studiów - stacjonarne i niestacjonarne
Poziom kształcenia - studia drugiego stopnia
Profil kształcenia - ogólnoakademicki
Język wykładowy - polski
Limit miejsc:
- Studia stacjonarne – 36
- Studia niestacjonarne - 36
Czas trwania - 3 semestry (1,5 roku)
Proces rekrutacji
- Rekrutacja kandydatów na studia prowadzona jest w formie elektronicznej na stronie internetowej irk.apoz.edu.pl obsługiwanej przez system Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK).
- Aby wziąć udział w procesie rekrutacji, kandydat zobowiązany jest do:
- założenia konta w systemie IRK oraz uzupełnienia wymaganych danych, niezbędnych do zapisu na studia;
- dokonania zapisu na wybrany z oferty rodzaj studiów.
- Indywidualne konto rekrutacyjne w systemie IRK jest głównym źródłem przekazywania kandydatowi informacji dotyczących postępowania rekrutacyjnego. Wiadomości umieszczone na indywidualnym koncie kandydata uznaje się za dostarczone i wiążące.
- Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w celu rekrutacji.
- Decyzję dotyczącą określenia minimalnej liczby osób wymaganych do uruchomienia kierunku studiów podejmuje Rektor-Komendant APoż.
Warunki rekrutacji
O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych.
Przeliczanie punktów
- Listę rankingową kandydatów tworzy się na podstawie oceny wpisanej na dyplomie ukończenia studiów wyższych (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – z pierwszego stopnia).
- W przypadku ocen równych o kolejności na liście rankingowej będzie decydować średnia ze studiów, poświadczona przez uczelnię wydającą dyplom ukończenia studiów wyższych, obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Potwierdzanie efektów uczenia się
- W stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się stosuje się postanowienia właściwej uchwały Senatu Akademii Pożarniczej w sprawie organizacji potwierdzania efektów uczenia się.
- Terminem na złożenie właściwej dokumentacji w celu potwierdzenia efektów uczenia się jest 01.03.2023 r. – 31.03.2023 r.
- Po uzyskaniu pozytywnej decyzji dotyczącej potwierdzenia efektów uczenia się, obowiązują podane terminy rekrutacji.
- Do osób, które ubiegają się o przyjęcie na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się nie stosuje się wymogu posiadania wyników na świadectwie dojrzałości z wymaganych przedmiotów i ich przeliczania.
- Liczba osób przyjęta na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się nie może przekraczać 10% limitu przyjęć na pierwszy rok studiów.
Terminy rekrutacji
I nabór | II nabór | |
rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń | 03.06.2024 r. | 26.08.2024 r. |
zakończenie przyjmowania zgłoszeń | 14.07.2024 r. | 15.09.2024 r. |
ogłoszenie wyników wstępnej kwalifikacji | 19.07.2024 r. | 18.09.2024 r. |
dostarczenie oryginałów dokumentów przez osoby zakwalifikowane ** | 22.07 - 01.08.2024 r. | 19-25.09.2024 r. |
dostarczenie oryginałów dokumentów przez osoby za listy rezerwowej ** | 05 - 13.08.2024 r. | 19-25.09.2024 r. |
ogłoszenie wyników | 14.08.2024 r. | 26.09.2024 r. |
Wymagane dokumenty
Aby wziąć udział w procesie rekrutacji na wybrany rodzaj studiów, kandydat zobowiązany jest do:
- wczytania skanu dyplomu ukończenia studiów wyższych z podaniem uzyskanego wyniku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – pierwszego stopnia),
- wczytania skanu suplementu do dyplomu ukończenia studiów z podaniem uzyskanej średniej ocen z przebiegu studiów (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia) a w przypadku, gdy suplement nie zawiera informacji o średniej – wczytania dodatkowo skanu zaświadczenia o średniej ocen z przebiegu studiów z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia),
- wczytania elektronicznej wersji kolorowej fotografii na białym tle – zdjęcie kandydata powinno spełniać te same wymagania, co zdjęcie do dowodu osobistego,
- zapisu na wybrany rodzaj studiów,
- uiszczenia opłaty rekrutacyjnej – na rachunek bankowy wskazany w indywidualnym koncie rekrutacyjnym – po prawidłowym zapisie na studia.
Po wpisaniu kandydata na listę wstępnie zakwalifikowanych, kandydat w wyznaczonym przez komisję rekrutacyjną terminie dostarcza do SGSP:
- podanie do Rektora-Komendanta SGSP – formularz wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany,
- oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – pierwszego stopnia), wydany przez właściwą Uczelnię,
- oryginał suplementu do dyplomu ukończenia studiów (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia), wydany przez właściwą Uczelnię,
- oryginał zaświadczenia o średniej ocen z przebiegu studiów z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia) – tylko w przypadku, gdy suplement nie zawiera informacji o średniej,
- deklarację uiszczania czesnego – formularz wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany.
Niedopełnienie formalności, o których mowa wyżej traktowane jest przez komisję rekrutacyjną jako rezygnacja z udziału w procesie rekrutacji na studia
Opłata rekrutacyjna
Koszt - 85,00 PLN
Numer konta - zostanie podany w zakładce "Płatności" w indywidualnym koncie kandydata, po złożeniu zgłoszenia rekrutacyjnego
Termin - do ostatniego dnia przyjmowania zgłoszeń rekrutacyjnych
Opłaty za studia
- studia stacjonarne są niepłatne
- studia niestacjonarne są płatne
- koszt studiów oraz informacje o innych płatnościach określone są we właściwym Zarządzeniu Rektora-Komendanta APoż (zakładka "Podstawy prawne")
Podstawy prawne
- Warunki rekrutacji – Uchwała Senatu APoż
- Program studiów – Uchwała Senatu SGSP
- Szczegółowe zasady pobierania opłat – Zarządzenie Rektora-Komendanta APoż NOWE od 10.04.2024 r.
- Szczegółowe terminy rekrutacji – Decyzja Rektora-Komendanta APoż
- Wysokość opłaty rekrutacyjnej – Zarządzenie Rektora-Komendanta APoż
- Limit przyjęć - Zarządzenie Rektora-Komendanta APoż
Sylwetka absolwenta
Absolwenci:
- Otrzymają uniwersalną wiedzę możliwą do wykorzystania nie tylko w krajowych, ale także międzynarodowych instytucjach,
- Zostaną wyposażeni w wiedzę oraz umiejętności możliwe do wykorzystania w pracy we wszystkich formacjach i służbach podległych MSWiA.
Potencjalne miejsce pracy
- Rządowe Centrum Bezpieczeństwa
- Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
- komórki właściwe ds. bezpieczeństwa, zarządzania kryzysowego i ochrony ludności w jednostkach administracji publicznej
- przedsiębiorstwa usługowe np. jako specjalista ds. bezpieczeństwa
- przedsiębiorstwa naukowo-badawcze w dziedzinie zarządzania kryzysowego i ochrony ludności
- operatorzy infrastruktury krytycznej
- służby (straż pożarna, policja, wojsko, służba więzienna itp.)