Ochrona ludności, obrona cywilna i zarządzanie kryzysowe
OCHRONA LUDNOŚCI, OBRONA CYWILNA I ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
Głównym celem studiów jest przygotowanie specjalistów do wykonywania zadań związanych z ochroną ludności, obroną cywilną i zarządzaniem kryzysowym w sektorze publicznym.
Największy nacisk położono na praktykę, w tym na rozwijanie kwalifikacji oraz kompetencji umożliwiających wykonywanie złożonych i wzajemnie powiązanych zadań zarządczych i wykonawczych na płaszczyznach ochrony ludności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
Zwrócono przy tym uwagę na zrozumienie istoty zagrożeń mogących doprowadzić do sytuacji kryzysowej i kryzysu (również w świetle efektu kaskadowego rozwoju tych zagrożeń).
Podczas prowadzonych zajęć zostaną omówione wybrane, aktualne regulacje prawne, a także aspekty organizacyjne i operacyjne, pozwalające słuchaczom przygotować się do efektywnego prowadzenia działań ochronnych względem ludzi, mienia i środowiska w złożonych warunkach funkcjonowania państwa i społeczności międzynarodowej, zgodnie ze współczesną koncepcją ochrony ludności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
Internetowa Rekrutacja Kandydatów - IRK |
Obsługa rekrutacji Obsługa administracyjna Obsługa finansowo-księgowa |
Akademia Pożarnicza |
Rekrutacja
Internetowa Rekrutacja Kandydatów
Adresaci studiów
Studia podyplomowe są dedykowane osobom chcącym usystematyzować, uzupełnić i poszerzyć swoją dotychczasową wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne z zakresu ochrony ludności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego. Wymienia się wśród nich:
- decydentów administracji publicznej (przedstawicieli ministerstw, wojewodów, starostów, wójtów, burmistrzów i prezydentów miast);
- przedstawicieli Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Straży Granicznej, Sił Zbrojnych RP;
- osoby pracujące w komórkach odpowiedzialnych za sprawy ochrony ludności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego;
- w komórkach organizacyjnych w urzędach administracji publicznej;
- a także osoby dopiero planujące swoją karierę zawodową związaną z ochroną ludności, obroną cywilną i zarządzaniem kryzysowym.
Sylwetka absolwenta
Absolwenci uzyskają kompetencje wynikające z połączenia wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie praktycznego wykorzystania wiedzy niezbędnej do przygotowania się na potencjalne kryzysy i zarządzania nimi.
Studia pozwolą uczestnikom na zdobycie oraz pogłębienie wiedzy w takich zakresach jak:
- podstawy prawne funkcjonowania systemów ochrony ludności;
- organizacja ochrony ludności w Polsce i na świecie;
- podstawy oceny i zarządzania ryzykiem;
- umiejętność organizacji ochrony ludności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego na terenie jednostki administracyjnej;
- komunikacja kryzysowa i kontakt z mediami w czasie sytuacji kryzysowych (w tym wystąpienia przed kamerą);
- umiejętność zarządzania łańcuchem dostaw i rozwiazywanie problemów logistycznych;
- organizacja działań ratowniczych, w tym tworzenie i struktura sztabu akcji ratowniczej;
- praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy w treningu decyzyjnym.
Organizacja studiów
- studia organizuje i prowadzi Akademia Pożarnicza w formie niestacjonarnej;
- program studiów obejmuje 180 godzin zajęć dydaktycznych;
- studia trwają dwa semestry;
- rozkład zajęć, formę i terminy zjazdów ustala organizator studiów podyplomowych;
- studia są odpłatne.
Warunki przyjęcia na studia
- wykształcnie wyższe (co najmniej licencjat lub inżynier);
- dokonanie zapisu na studia w systemie IRK;
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w związku z uczestnictwem w studiach w zakresie niezbędnym do odbycia studiów;
- wniesienie opłaty rekrutacyjnej do dnia zakończenia zapisów na studia;
- wniesienie opłaty za studia przed ich rozpoczęciem - całość lub I rata;
- zamieszczenie w IRK skanu podpisanego formularza zgłoszeniowego (do pobrania w IRK);
- uzupełnienie w IRK oświadczenia w sprawie wyboru sposobu płatności za studia;
- w przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń, APoż zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia studiów.
Wymagane dokumenty
- zdjęcie - wersję elektroniczną należy wczytać do systemu IRK;
- dyplom ukończenia studiów - skan dyplomu ukończenia studiów wyższych należy wczytać do systemu IRK (oryginał do wglądu po przyjęciu);
- formularz zgłoszeniowy (formularz należy wygenerować z systemu IRK, zakładka "zgłoszenia rekrutacyjne" / "dokumenty i dalsze kroki", po złożeniu zgłoszenia rekrutacyjnego);
- oświadczenie kandydata w sprawie płatności.
Proces rekrutacji
- rekrutacja kandydatów na studia prowadzona jest w formie elektronicznej na stronie internetowej irk.apoz.edu.pl obsługiwanej przez system Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK);
- aby wziąć udział w procesie rekrutacji, kandydat zobowiązany jest do:
- założenia konta w systemie IRK oraz uzupełnienia wymaganych danych, niezbędnych do zapisu na studia;
- dokonania zapisu na wybrany z oferty rodzaj studiów;
- dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w celu rekrutacji.
Terminarz rekrutacji
Rozpoczęcie rekrutacji | 1.08.2024 r. | |
Zakończenie rekrutacji | 2.10.2024 r. | |
Ogłoszenie wyników kwalifikacji | 4.10.2024 r. | |
Rozpoczęcie zajęć | październik 2024 r. |
Opłata rekrutacyjna
- 100,00 zł
- Numer konta – zostanie podany w zakładce "Płatności" w indywidualnym koncie kandydata, po złożeniu zgłoszenia rekrutacyjnego.
- Termin płatności – do ostatniego dnia przyjmowania zgłoszeń rekrutacyjnych.
Opłata za studia
- 7 800,00 zł
- Numer konta - zostanie podany w zakładce „Płatności” w indywidualnym koncie kandydata, po złożeniu zgłoszenia rekrutacyjnego.
- Termin - do dnia rozpoczęcia studiów, jednak nie wcześniej niż po ogłoszeniu wyników rekrutacji.
- Istnieje możliwość płatności w dwóch ratach.
- Zniżki:
- Zniżka przy wpłacie całości - 5%,
- Zniżka dla studentów i absolwentów SGSP/APoż - 15%,
- Zniżka FIRST MINUTE - 20% - przy zapisaniu się na studia do 30 sierpnia br.,
- Zniżki nie łączą się.
- Faktury:
- faktury będą przesyłane drogą elektroniczną na wskazany w IRK adres e-mail,
- faktura proforma - może zostać wystawiona na wniosek kandydata, po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń rekrutacyjnych w IRK,
- FV - zostanie wystawiona po dokonaniu opłaty za studia.